Képeken a legfényűzőbb Aston-Martin
Eddig csak a gyár által kiadott látványtervekről ismerhettük a négyajtós luxusautót, de most valódi képek is kikerültek az internetre. A forgalmazás abba a szakaszába ért, ahol egy körúton mutatják meg az egyik első példányt a lehetséges vásárlóknak - ennek során készült a négyajtós luxusautóról néhány fotó.
A modern Lagonda a hetvenes évek futurisztikus limuzinját idézi meg, éles vonalai, és egyetlen vetélytársára sem emlékeztető orr-része igazán különleges látványt nyújt. Arról, hogy a lemezek alá milyen technika kerül, egyelőre nincs hír, de több, mint valószínű, hogy a Rapide S 5,9 literes V12-es motorját használják majd, hisz más alkalmas motor nemigen akad a sportkocsigyár rendelkezésére álló alkatrészek közt. Ennek az 550 lóerejét hétsebességes automata váltón keresztül viszik az útra, így a Lagonda akár öt másodperc körül is elérheti a száz km/h-t.
Nem meglepő módon először a tehetős, közel-keleti ügyfelek láthatják az autót, sőt, a gyár azt tervezi, hogy csak ebben a régióban forgalmazzák majd. Nem elég azonban mérhetetlenül gazdagnak lenni a vásárláshoz, csak az kaphat Lagondát, akinek a gyár felajánl egyet. Persze az is elképzelhető, hogy ez csak a hírverés része, de az már most biztos, hogy hasonlóan kevés készül majd az autóból, mint az Aston-Martin One-77-ből.
Az utolsó sorozatgyártású Lagonda 1976 és 1990 között készült. Tizennégy év alatt mindössze 645 darabot építettek az akkor végtelenül modernnek számító négyajtósból. Ez volt az első utcai autó, amelybe fedélzeti számítógépet építettek. Csupán az elektronikus rendszer kifejlesztése négyszer annyiba került, mint magáé az autóé. 2009-ben már szóba került, hogy feltámasztják a legendás márkanevet, igaz akkor egy hobbiterepjáró-tanulmányra került a Lagonda emblémája. Ezt a tervet később elvetették, helyette egy újabb limuzint fejlesztettek ki a patinás márka számára.