Ez az első jele, hogy Európa már nem az első számú piac a Volkswagen számára: nem csak kínai igények szerint fejlesztenek autót, de a legújabb modellt Európában valószínűleg be sem mutatják.
A Lamandónak leginkább csak a neve meglepetés, hisz New Midsize Coupé, azaz NMC néven, tanulmányként már láthattuk korábban. Ahhoz képest nem változott sokat: ahogy az lenni szokott, a képtelenül hatalmas kerekeket átlagos méretűekre cserélték, és kevesebb LED került a lámpákba, de a kellemesen sportos arányok nem változtak érdemben. Ez a Jetta – amit Kínában Sagitar néven forgalmaznak – sportosabb változata, a gyáriak szerint négyajtós kupé, szerintünk sokkal inkább formás szedán. Ez az MQB platform rugalmasságának egyik jó példája: gyorsan fejlesztették ki, szinte kizárólag már meglevő alkatrészek felhasználásával, egy adott piac igényeinek megfelelően.
A részletekkel egyelőre adós a Volkswagen, csak annyi derült ki, hogy 180 ezer jüan – átszámítva nagyjából hétmillió forint – lesz az alapára. Nem olcsó, de a VW Kínában manapság majdnem olyan jól csengő név mint a Buick vagy az Audi, így valószínűleg megveszik majd a presztízs kedvéért ennyiért is. Európába viszont aligha hozzák, hisz itt a gyenge össz-eladások mellett különösen nehéz túladni a négyajtós szedán modelleken, a Lamando pedig pont ilyen.