Újabb igazgató hagyja el a Renault-Nissant
Andy Palmer legalább annyira hozzá tartozott a Nissan globális sikeréhez, mint a vezérigazgató, Carlos Ghosn. Ő volt a japán márka termékfejlesztésért felelős igazgatója, és sokan úgy vélték, ő lehet a Renault-Nissan birodalom következő igazgatója. Palmer azonban, úgy néz ki, szívesebben irányít felettesek nélkül, még ha ezt egy kisebb cégnél teheti is: ahelyett, hogy éveket várt volna a csúcspozícióra, elfogadta az Aston Martin ajánlatát, ahol a vezérigazgató posztját foglalhatja el.
A sportkocsigyártó azt várja Palmertől, hogy javítson a cég piaci helyzetén közvetlen vetélytársaival, a Porschéval, a Ferrarival, a Lamborghinivel és a Bentley-vel szemben. A brit menedzser Ulrich Bez helyére érkezik, aki a tavalyi év végén vonult vissza, üresen hagyva az Aston Martin vezérigazgatói székét. „Nagyszerű hír, mindenképp megérte kivárni” - kommentálta az új vezető érkezését a sportkocsigyár szóvivője.
A Nissan és az Infiniti vezetését a Renault eddigi terméktervezési igazgatója, Philippe Klein veszi át. Az átmenet látszólag zökkenőmentes, ám úgy tűnik, a Renault-Nissan felső vezetéséből szokatlanul sokan távoznak mostanság. A Renault tevékenységét irányító Carlos Tavares a Peugeot-Citroënhez távozott még tavaly, az Infinitit irányító Johan de Nysschen júliusban a Cadillachez szerződött, és most Palmer is egy másik cégnél folytatja. Hogy ez a fura elvándorlás minek köszönhető, az persze rejtély – ha van is bármiféle feszültség a cégvezetésben, azt aligha osztják meg a nyilvánossággal – de mindenképp hatással lehet a vállalat jövőjére.