A Suzuki ott erősít, ahol már eddig is sikeres volt: Indiában és Kínában próbálnak erősebb pozicióba kerülni. Így egy olyan modellt fejlesztettek ki, amely ezeken a piacokon igen sikeres lehet. A Ciaz ilyen: célszerű, kellőképp tágas, alighanem viszonylag olcsó, és a szükséges mértékben unalmas jármű.
Külsőre leginkább egy erősen leegyszerűsített, csökkentett méretű Kizashinak látszik a Ciaz, nincs benne semmi rendkívüli, de nem is taszító, inkább csak jellegtelen, valahogy úgy, ahogy a Volkswagenek is. Ami talán még karakteresnek tűnt volna néhány éve – az él az ajtók alján, vagy a motorháztető és a hűtőrács találkozásánál felbukkanó szögletes résízletek – az mára annyira megszokottá vált, hogy szinte nem is látjuk meg.
Ami a méreteit illeti, a Ciaz kielégítő családi autónak látszik: a hossza 4,45 méter, a szélessége 1,73 méter, a magassága 1,49 méter, a tengelytávja pedig meglepő módon kifejezetten hosszú, 2,65 méter, ami még egy kategóriával fejlebb sem szokatlan érték. A műszaki részletek viszont ismerősek lehetnek: az 1,4 literes 93 lóerős motor a Swift 1,2-esének közeli rokona, ahogy az 1,4 literes dízel is az 1,3 literesként ismert Fiat dízel egy változata, 90 lóerővel.
A Ciaz egyelőre Indiában lesz kapható az idén októbertől, de abban nem bízhatunk, hogy a Marutinál gyártott szedán Európába is eljut majd. Ugyanakkor valószínű, hogy ugyanennek a modellnek egy ötajtós, rövidebb változatán dolgozik éppen a Suzuki – legalábbis a korábbi kémfotók alapján erre a következtetésre is juthatunk.