Észak-Amerikában és Japánban már bemutatták a Nissan Juke méretű új Honda szabadidő-autót. A Vezel vagy HR-V néven forgalmazott ötajtós jó méretű és jókor is érkezett, csaka formaterve megkérdőjelezhető.
Amikor először láttuk, rögtön felmerült, hogy a Honda formatervezőit valamelyik rivális fizeti, hisz ez nem az első kaotikus szörnyszülött: az űrkomp-Civic aktuális, második generációja és a harmadik Jazz is ugyanazt a formai bizonytalanságot mutatja. Nyilván érzik is a Hondánál, hogy a HR-V nem pont az európai ízlésvilág közepét találja el, alighanem ezért mutatják be a Párizsi Autószalonon prototípusként, és nem végleges, gyártásra alkalmaz autóként.
Pedig egyébként akár elsöprő siker is lehetne, hisz a Jazzből már ismert trükk – az első ülések alatt elhelyezett üzemanyagtartály – miatt állítólag ez a modell is tágasabb, mint a kategóriatársak, sőt, a Honda szerint az üléselrendezés is szokatlanül széles határok közt változtatható. Úgy tudjuk, a HR-V, ha valóban forgalmazni kezdik Európában, kétféle motorral érkezik majd: egy 1,5 literes, 132 lóerős benzinessel, amellyel Japánban is kínálják, illetve a viszonylag új tervezésű 1,6 literes, 120 lóerős turbódízellel.
Valószínűleg attól függ a HR-V európai sorsa, hogy a közönség mit szól hozzá – az sem lehetetlen, hogy ha túl negatív a reakció, be sem mutatják errefelé. Ám sokkal nagyobb az esélye, hogy jövő tavasszal már az európai szériamodellt állítják ki a Genfi Autószalonon, elvégre a Nissan Juke sikere a bizonyíték rá, hogy ebben a kategóriában a klasszikus esztétikum nem tartozik a lényeges követelmények közé.