Nem valószínű, hogy valaha tervez még ilyen hátsókerék-hajtású, platós cirkálót a Ford, amilyen ez a Falcon Ute, hisz már eldőlt, hogy az ausztrál Ford gyárat bezárják.
Két év múlva, 2016 novemberében zár be végleg a Ford ausztrál leányvállalata. Ezzel azonban nem csak 1200 munkahely szűnik meg – és még ki tudja hány a helyi beszállítóknál – hanem a helyben fejlesztett modellek is. Alighanem a Falcon a legmodernebb hátsókerék-hajtású Ford személyautó, amely valaha is készült, hisz ezt néhány éve még az aktuális trendhez igazították. Ilyesmi az észak-amerikai Fordnál már évek óta nem készül, a platós Ute kivitel pedig még régebben ausztrál specialitás.
Ez az XR6 épp egy ilyen Ute kivitelre épül, amelybe ráadásul speciálisan az autszrál Fordokhoz fejlesztett motor kerül. A 4 literes, hathengeres soros motor 261 lóerős, 391 Nm-es csúcsnyomatékkal, de készül belőle egy durvább változat is. Az XR6 Turbóba ugyanez a blokk kerül, de a feltöltés miatt a teljesítménye 362 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 533 Nm. A típus hatfokozatú váltókkal kapható, manuálissal vagy automatával ízlés szerint.
A Ute egyébként szintén most kapja meg a Ford egységes arculatát, így szemből a megszólalásig hasonlít az új Mondeóra vagy Focusra.