Hatalmas balesettel zárult a Formula–E sorozat történelmi első versenye szombaton Pekingben. Az elektromos formulaautózás úttörőjének szánt bajnokság nyitánya egy balul sikerült élmeccsről marad emlékezetes.
Egész biztosan nem ilyen módon akarta megalapozni népszerűségét az FIA új, villanymotoros formulaautó-sorozata, a Formula–E. Fél napja másról sem szól az autósportos szaksajtó, mint a pekingi nyitóverseny utolsó körében történt ütközésről. Tudniillik, szombaton megrendezték végre a villany-Forma 1-ként aposztrofált Formula–E első versenyét. Annak a szériának, aminek az előkészületeit egy éve követhetjük, és amely egy egész erős mezőnyt hozott össze kezdetnek. A tízfutamosra tervezett első szezonra számos volt Formula–1-es versenyzőt sikerült elcsábítani, köztük Szató Takumát, Bruno Sennát, Jarno Trullit, de itt van Nick Heidfeld is, aki arról híres, hogy elképesztően sok, 185 Forma 1-es rajtja ellenére egy F1-es nagydíjon sem tudott győzni. A harminchét éves német egyike azon korosabb pilótáknak, akiknek formulaautós karrierjük végéhez közeledve még juthat némi siker ebben a világszériában. Heidfeldnek például majdnem összejött a győzelem Pekingben, azonban az utolsó kör utolsó kanyarjaiban nem úgy sikerült megelőznie az addig élen álló Nico Prostot (a négyszeres Forma 1-es világbajnok, Alain Prost fia), ahogy szerette volna.
Az ijesztő balesetet mindketten sértetlenül megúszták, de a célig egyiküknek sem sikerült eljutnia. Az addig harmadik brazil Luca di Grassi így könnyen szerezte meg a győzelmet Franck Montagny és Sam Bird előtt. Az izgalmasnak ígérkező sorozat következő versenye november 22-én, Malajziában lesz. Akit érdekel, itt olvashat a furcsa szabályokról (például az autócseréről), itt pedig az idei szezon követhető. A teljes pekingi futam egyébiránt itt megnézhető – bár félő, hogy előbb-utóbb lekerül a YouTube-ról.