Új alapmodell a Porschénél?
Úgy tűnik, végül csak elkészítették a Boxster egy kicsivel elérhetőbb változatát, de nem pont úgy, ahogy számítottunk rá. Nem egy új négyhengeres motor hajtja az új belépőmodellt, hanem hathengeres bokszer, ahogy a Porschétől már megszoktuk.
Saját, vadonatúj motort tervezni egy olyan kis cégnél, mint a Porsche, még a VW végtelennek tűnő fejlesztési költségvetésével a háttérben sem könnyű. Valószínű, hogy ezért is késik a rég beígért négyhengeres: ha a meglevő modellekbe akarják betenni, akkor maradniuk kell a boxer-elrendezésnél, egy ilyen motort viszont egyetlen más márka sem tudna hasznosítani a VW csoporton belül. Ám addig is, amíg a négyhengeres elkészül – már ha egyáltalán elkészül valaha – a Porsche megpróbálja a meglevő motorokkal kiszolgálni a vásárlói igényeket. És úgy tűnik, ezek közt szerepel egy kevésbé brutális, de kevesebb pénzért elérhető autó.
Az új modellváltozat az első Boxster reinkarnációjának tűnik. A 2,7 literes hathengeres teljesítményét visszavették a 211 lóerőre, ami azért még bőven elég egy kiadós száguldásra, hisz az autó ezzel a motorral is eléri a 245 km/h-t, és 6,4 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, legalábbis manuális váltóval. PDK autómatával háromtized másodperccel jobban gyorsul százig, vuszont a végsebessége 2 km/h-val alacsonyabb.
Az az érdekes, hogy ez a változat egyelőre csak Belgiumban rendelhető, és egyelőre nem is hallottunk róla, hogy máshol is bemutatták volna. Egyes feltételezések szerint nem is fogják, csak a belga piac kedvéért készítettek más programot a motor számára, amellyel csökkentették a teljesítményét, hogy kedvezőbb áron adhassák a helyi jogi keretek közt. Arra azonban így is jó ez a modellváltozat, hogy megmutassa, mire számíthatnánk egy ilyen kétszázkevés lóerős belépőszintű géptől, amilyenről rég hallani.