A Nissan arizónai fejlesztőközpontjának terméke ez a különösös prototípus valahol félúton egy Leaf és egy Navara között. Aki a képek láttán úgy sejti, ez a vörös pickup unatkozó mérnökök szüleménye, nem jár messze az igazságtól.
Megpróbáltuk titokban tartani, de bárki, aki a központban járt megkérdezte, mi ez – meséli Roland Schellenberg, a Sparky (nagyjából a Blöki kutyanév angol mefelelője) névre keresztelt pickup egyik ötletgazdája. Az építési projekt eredetileg csapatépítési szándékkal indult, és ha már autót kell építeni, miért ne lehetne az egy pickup, aminek még hasznát vehetik az 1200 hektáron elterülő technológiai központban?
Bár a központban minden adott volt, hónapokig tartott a Sparky körüli munka és a tervezés, amit valószínű leeső idejükben építgettek az arizónai mérnökök. A pickup a Leaf belsejét, orrát és hajtását kapta, beleértve a 107 lóerős villanymotort és vele a 24 Kilowatt/órás lítium-ion akkumulátort. Erre jött aztán a Navara rakteréből néhány elem, amin ha nagy dolgokat nem is szállíthatnak, egymást furikázhatják a hatalmas központ területén.
Sparky állítólag nagy kedvence lett a sivatagi környezetben fekvő fejlesztő- és tesztközpontnak. Talán még a központ ovális tesztpályára is rámennek vele néha.