New Yorkba költözik a Cadillac
A General Motors megpróbálja megerősíteni egyetlen igazi luxusmárkáját, és a folyamat egyfajta önállósodással kezdődik, bár egyelőre nem világos, hogy a cégalapítás és központ elköltöztetése hogyan szolgálja majd a vállalat érdekeit.
A Corvette mellett a Cadillac a GM legerősebb globális márkaneve, amelyet a vállalat most megpróbál nemzetközi szinten is versenyképesebbé tenni. Ebből a törekvésből egyelőre annyi látszik, hogy leszerződtették a korábbi Infiniti főnököt, Johan de Nysschent a márka elnökének, aki azonnal elkezdte felforgatni a márka jelenlegi szervezeti felépítését. Első lépésként kihirdette, hogy a Cadillac a jövőben önálló cég lesz a GM-en belül, és új globális főhadiszállást létesít New Yorkban. Itt a márka irányítói dolgoznak majd, a modellfejlesztés továbbra is Detroitban folyik majd. „Nincs még egy város a világban, amelynek lakói annyira elmerülnének a prémium életstílusban, mint a New York-iak. Azzal, hogy a Soho-ba költözik a Cadillac új főhadiszállása, e kifinomult életforma középpontjába kerülünk. Ez pedig lehetővé teszi csapatunk számára, hogy ráhangolódjon a márka közönségére.” - indokolta a döntést de Nysschen.
Az persze erősen kérdéses, hogy New York központjában, ahol a többség taxival jár, netán metróval vagy gyalog, aki pedig nem, az drága német luxusautókkal, mennyire segíti majd a döntéshozást a környezet, de az egész biztos, hogy de Nysschen már az érkezésekor egy egész kis vagyont gyorsan eltapsol az új iroda létrehozásával. Ráadásul az sem egyértelmű, hogy a fejlesztő részlegtől ilyen távol mennyire működhet hatékonyan a Cadillac új főhadiszállása.
Az új elnök természetesen beszélt a kínálat átalakításával kapcsolatos terveiről is. Ezek szerint az egyik legfontosabb feladat a szabadidőautó-kínálat kibővítése lesz, hisz a Cadillacnek jelenleg két ilyen modellje van, az SRX és az Escalade, míg a német és japán konkurensek mind legalább három, de inkább több hobbiterepjárót kínálnak, a piaci igényekre reagálva. A tervek közt szerepel emellett egy saját moduláris motorcsalád kifejlesztése, amelyhez négy, hat és nyolchengeres motorok tartoznak, és persze az ELR utódjának kifejlesztése, amely állítólag a típus bukása ellenére elkészül majd, igaz, aligha lesz kisméretű, szokatlan arányú kétajtós kupé – de Nysschen azt mondja, valami praktikusabb, ugyanakkor vonzóbb koncepcióra lesz szükség.
Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Skandináviától Afrikáig: ezek voltak a kedvenc tesztútjaink 2024-ben!
Sokszor különböző földrészeken dolgozunk azért, hogy a legizgalmasabb és legfrissebb anyagokat hozzuk el nektek.
- Hírek
Az eladások nőnek, pedig kevesebb autót gyártanak: mit csinál a Toyota?
Csak spekulálni tudunk, hogy mi okozhatta a különös helyzetet.
- Hírek
Kigyulladt egy autó az M0-son, egy sávon halad a forgalom
A tűz a jármű egészére átterjedt.
- Belsőség
Így állt össze a Bamakós Mercink, január 17-én irány Gambia!
Megemeltük, felpajzsoztuk, kivilágítottuk, leszervizeltük, most pedig csinosba vágjuk, hogy egy hónap múlva már vele hasítsunk a Szaharában.
- Hírek
A Ford Supervan 4.2-nél csak egy F1-es autó gyorsabb a Top Gear tesztpályáján
Az elektromos furgon minden idők harmadik legjobb körét érte el.
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Hírek
Kontrollerrel is lehet irányítani a Tesla Cybercabet
Ha már kormánya és pedáljai nincsenek.
- Belsőség
Hallstatti túra egy új négyévszakossal
Amikor 9 kilométert mész 1000 méter szintkülönbséggel jeges, havas, hajtűkanyaros úton, kiderül, jól választottál-e.
- Hírek
Kegyetlen, 700 lóerős, V12-es Mercedes W124-essel szántották fel az Autobahnt
A 31 éves E osztályba belógattak egy 700 lóerős V12-est. Megnézték, hogy mennyi a vége a német autópályán.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Hírek
A BMW menni akart, de a vonat félbeszakította
Ebben az esetben nem volt jó biznisz egy X5-öst kettőre cserélni.
- Hírek
A márkák házassága az egyetlen kiút?
Mi a különbség a Honda és a Nissan között?
- Hírek
25 év után visszaadta újonnan vásárolt Mazda RX-7esét egy 80 éves japán nő
Úgy döntött, hogy a 80. születésnapján leadja a jogosítványát és megválik szeretett autójától.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Hírek
Itt a várva várt pillanat: elkezdték gyártani a Lada Niva Sportot
122 lóerő, állandó összkerékhajtás, "sportos" belső.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Belsőség
Imádott képeink, a fényképező gyomrábólKedvenc fotóink – 2024.
Gigantikus mennyiségű fotót lövünk egy évben, ezek közül most összegyűjtöttük a kedvenceinket.
- Hírek
Európába is elhozzák az új Dodge Chargert, de nem csak elektromos változatban!
Kétféle kasznival, négyféle hajtáslánccal kapjuk meg.
- Hírek
Dől az olaj egy vadonatúj Cybertruckból, egy hónap lesz a javítás
A tulaj elmondása szerint egyelőre nem tudja visszavásároltatni vagy lecseréltetni autóját a Teslával, majd csak a javítás után.
- Hírek
A VinFastnél bezárják a munkásokat a gyárba, hogy többet dolgozzanak – állítja egy volt alkalmazott
A volt alkalmazott és egy meg nem nevezett forrás több lapnak is beszámolt a történtekről.
- Hírek
Visszasírod a '90-es évek tuningját? Akkor vesd rá magad erre a BMW 850i-re!
Korában igazán kifinomult darab lehetett... vagy nem.
- Hírek
Drágul a MOL Bubi, de még így is nagyon olcsó marad
Az éves bérlet megszűnik, helyette féléves vásárolható.
- Technika
Háromszög alakú, kétütemű, 18 hengeres dízelmotor 36 dugattyúvalHülye motorok minisztériuma - 5. rész
A Deltic motort hajókban, mozdonyokban és még egy tűzoltóautóban is használták.
- Hírek
A 4-es 6-os villamossal utaznál a két ünnep között? Van egy rossz hírünk.
A korlátozásra egy sérült vízcső javítása miatt van szükség.
- Közélet
Elült a por a 2024-es Forma–1-es szezonzáró után, eljött a számvetés ideje!
Lássuk, melyik csapat hogyan teljesített idén!