New Yorkba költözik a Cadillac

2014.09.24. 16:12

A General Motors megpróbálja megerősíteni egyetlen igazi luxusmárkáját, és a folyamat egyfajta önállósodással kezdődik, bár egyelőre nem világos, hogy a cégalapítás és központ elköltöztetése hogyan szolgálja majd a vállalat érdekeit.

A Corvette mellett a Cadillac a GM legerősebb globális márkaneve, amelyet a vállalat most megpróbál nemzetközi szinten is versenyképesebbé tenni. Ebből a törekvésből egyelőre annyi látszik, hogy leszerződtették a korábbi Infiniti főnököt, Johan de Nysschent a márka elnökének, aki azonnal elkezdte felforgatni a márka jelenlegi szervezeti felépítését. Első lépésként kihirdette, hogy a Cadillac a jövőben önálló cég lesz a GM-en belül, és új globális főhadiszállást létesít New Yorkban. Itt a márka irányítói dolgoznak majd, a modellfejlesztés továbbra is Detroitban folyik majd. „Nincs még egy város a világban, amelynek lakói annyira elmerülnének a prémium életstílusban, mint a New York-iak. Azzal, hogy a Soho-ba költözik a Cadillac új főhadiszállása, e kifinomult életforma középpontjába kerülünk. Ez pedig lehetővé teszi csapatunk számára, hogy ráhangolódjon a márka közönségére.” - indokolta a döntést de Nysschen.

Az persze erősen kérdéses, hogy New York központjában, ahol a többség taxival jár, netán metróval vagy gyalog, aki pedig nem, az drága német luxusautókkal, mennyire segíti majd a döntéshozást a környezet, de az egész biztos, hogy de Nysschen már az érkezésekor egy egész kis vagyont gyorsan eltapsol az új iroda létrehozásával. Ráadásul az sem egyértelmű, hogy a fejlesztő részlegtől ilyen távol mennyire működhet hatékonyan a Cadillac új főhadiszállása.

Az új elnök természetesen beszélt a kínálat átalakításával kapcsolatos terveiről is. Ezek szerint az egyik legfontosabb feladat a szabadidőautó-kínálat kibővítése lesz, hisz a Cadillacnek jelenleg két ilyen modellje van, az SRX és az Escalade, míg a német és japán konkurensek mind legalább három, de inkább több hobbiterepjárót kínálnak, a piaci igényekre reagálva. A tervek közt szerepel emellett egy saját moduláris motorcsalád kifejlesztése, amelyhez négy, hat és nyolchengeres motorok tartoznak, és persze az ELR utódjának kifejlesztése, amely állítólag a típus bukása ellenére elkészül majd, igaz, aligha lesz kisméretű, szokatlan arányú kétajtós kupé – de Nysschen azt mondja, valami praktikusabb, ugyanakkor vonzóbb koncepcióra lesz szükség.