Belül hatalmas az új Škoda
Többen megkérdőjelezték az új Fabia Combi létjogosultságát – különösen az alig rövidebb Rapid Spaceback mellett – de az adatok alapján úgy tűnik, de a ma nyilvánosságra hozott adatok alapján úgy néz ki, mégiscsak elfér egymás mellett a két, termetre és kinézetre is nagyon hasonló típus.
A maga 4,255 méterével az új Fabia Combi csupán egy centivel nő túl az elődjén, viszont 4,5 centivel rövidebb a Rapid Spaceback-nél. Ehhez képest kifejezetten nagy csomagtartót kínál: alaphelyzetben 530 literes (a Spacebacké 415, az előző kombié 505 literes volt) bár nyilván sokkal kisebb lesz a hátsó lábtér, mint a Rapidok esetében. Nyilván sok függ majd az árazástól is – erről még nincs információnk – de az azért már most látszik, hogy hol a döntő különbség: míg a Combi szűkös családi autóként fogható fel, addig a Rapid a városi kategória sofőrlimója: valószínű, hogy lábtér tekintetében a közelébe sem érnek a konkurensek. Az persze most sem egyértelmű, hogy az Octavia és a Fabia között tényleg szükség van-e egy harmadik típussorozatra, de erre a kérdésre csak az idő adhat választ.
Ahogy sejtettük, a motorválaszték itt is a Fabiából és az átdolgozott Polóból ismert motorokból áll, azaz egyliteres háromhengeres és 1,2 literes négyhengeres benzines- és az 1,4 literes háromhengeres dízelmotorok 75 és 110 lóerő közti teljesítmény-választékot alkotnak, és persze mind megfelel az Euro 6 norma előírásainak.
Az is kiderült, hogy bár a bemutatót már az idén megtartják – az élő premier holnap lesz a Párizsi Autószalonon – a Fabia Combi várhatóan csak a jövő év elejétől lesz kapható.