Szupersport-spórológép a Volkswagentől
Az XL Sport nevű gép a spórolós XL1 alapjaira épül, de szélesebb a futóműve, sportosabbak a vonalai, és sokkal nagyobb a teljesítménye, mint fogyasztásra optimalizált testvérmodelljének. Ez utóbbi pedig egy kéthengeres motorkerékpár-motornak köszönhető.
A legérdekesebb húzás ugyanis az volt, hogy az XL1 dízel-kéthengerese helyére a Ducati 1199-es V2-es motorját építették be. Ez ugyan nem különösebben nyomatékos, viszont a karbonszálas vázszerkezetű, és kivételesen áramvonalas autóval azért elbirkózik, sőt, mivel 200 lóerőt ad le 11 ezres fordulaton, ha forgatják, igazán komoly dinamikával ruházza fel az XL Sportot. A hétfokozatú DSG váltóval együtt a VW kétülésese 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 270 km/h. Ez utóbbi nagyrészt a kis homlokfelületnek – az autó ugyan 1,847 méter széles és 4,291 méter hosszú, de csupán 1,152 méter magas – illetve a viszonylag alacsony, 0,258-as légellenállási tényezőnek köszönhető: nagyrészt az átlagosnál kisebb légellenállási tényezőnek köszönhető, hogy a hasonló teljesítményű Golf GTI-nél bő 20 km/h-val gyorsabb az XL Sport. Érdekes módon a fogyasztásról egyelőre hallgat a VW, pedig valószínű, hogy a 890 kilogrammos gép sokkal takarékosabb, mint a legtöbb hasonló paraméterekkel rendelkező sportkocsi.
Bár a Volkswagen egyelőre csupán tanulmányként állította ki az XL Sportot, arról hallani, hogy ötszáz példányt gyártanának is belőle. Nem ostoba ötlet, hisz így újrahasznosíthatják anagyon nagy költséggel kifejlesztett, de szinte eladhatatlanul drága XL1 karosszériáját, és a Ducati szintén meglevő V2-es motorjának is hasznát venné a VW, a végeredmény pedig kétségtelenül sokkal érdekesebbnek tűnik, mint amilyen spórolás világbajnoka valaha is lesz.