A luxusautó-vásárlás túl bonyolult
Bár manapság sokkal többet hallottunk a parttalan kínálatszélesítésről, a BMW és Mercedes vásárlóknak akkor sem válik könnyebbé a dolguk, ha már kiválasztották álmaik autóját az egyre átláthatatlanabb kínálatból. Ki kell ugyanis bogarászniuk, hogy miféle felszerelésekkel kérik az autójukat, azaz egy több oldalas listából kell kimazsolázniuk, hogy miért hajlandók felárat fizetni, és miért nem.
Nem véletlen, hogy így van, nyilván így lehet a legtöbb extrát megvetetni a kuncsafttal, de most már olyan hosszúak a listák, ami már zavarja a vevők egy részét. A BMW eladásokért felelős alelnöke, Ian Robertson azt mondja, épp ezért most újra az extrák csomagokba rendezésével próbálkoznak. Ezeket igyekeznek úgy összehozni, hogy a hasonlóan egyértelműek legyenek, mint az M csomag, amellyel korábban igen jó tapasztalataik voltak: az átlátható tartalmú csomag érezhetően növelte az autók értéktartását. Így most több hasonló csomag kialakítása a cél.
A Mercedes állítólag ugyanilyen problémákkal küzd, de ők más megoldást próbálnak ki: ők a kereskedők és a vásárlók személyes kapcsolatát próbálnák erősíteni. Hogy ez pontosan hogyan működik majd, azt egyelőre nem tudni pontosan, de valószínűleg még nagyobb hangsúlyt fektetnek majd arra, hogy a kereskedésekben mindig legyen valaki, aki segít eligazodni a vásárlónak az extrák – és ezzel a pénzköltési lehetőségek – sűrűjében.