A svéd autógyártónál láthatóan eldőlt, hogy befektetnek egy második saját padlólemez kifejlesztésére, így megszabadulhatnak az utolsó Ford alkatrészektől is. Ez az oka, hogy a 2012-ben bemutatott V40-est már 2016-ban új modellel váltják le.
Sokáig csak találgathattuk, hogy a Volvo hogyan váltja le a Ford Focus alapú V40-est, hisz friss fejlesztésű, könnyen változtatható méretű új padlólemezükre az S60-asnál kisebb modell nem építhető. A kompakt kategóriát nem adhatják fel – ezzel túl sok vásárlót – ám nyilvánvaló, hogy a Forddal még fennálló kapcsolattól láthatóan igyekeznek megszabadulni a svédek. A megoldás meglepően egyszerű: a Volvo kifejleszt egy új padlólemezt, méghozzá a tulajdonosával, a kínai Geelyvel közösen.
A CMA jelzésű struktúrán egy ideje nyilván dolgoznak, ha a rá épülő következő V40-essel együtt két év múlva gyártásra érett lesz, mégis ez az első alkalom, hogy valaki a cégtől nyíltan beszél róla. Ezúttal a Volvo termékfejlesztésért felelős alelnöke vázolta a kompakt modellekkel kapcsolatos terveket – azt is hozzátéve, hogy a CMA kódú padlólemezre a Volvónál is egész modellcsaládot terveznek építeni. A második típus, amelyet bemutatnak, az XC40-es lesz, de az csak 2018-ra várható.
Az új platform kifejlesztésének persze nem csak a Volvo szempontjából lesz jelentősége: bár innen Európából kevésbé látszik, a kínai Geely is komoly fejlesztéseket tervez. Már korábban felvették Peter Horburyt, aki annak idején az épp kifutó szabvány Volvo formát rajzolta, és megbízták, hogy alakítsa ki a Geely egységes arculatát is, a Volvo két friss platformjával, a nagykocsik alapjaként használható SPA-val, és a kompakt CMA-val, illetve a korszerűnek számító Drive-E motorcsaláddal pedig az igényes műszaki alapokat is megkapják, így a Geely Kínában megteremtheti saját luxusautó-kínálatát.