Hirtelen veszítheti el szinte minden erejét a BMW i3 REX, a kis villanyos benzinüzemű áramfejlesztővel erősített változata. Egy amerikai teszten jött elő a hiba, a BMW azt ígéri, megoldja.
Az amerikai Consumer Reports-on jelent meg egy írás a kis hipszter-BMW növelt hatótávos változatának hibájáról. Az i3 Rexben az alap villanymotor mellett a C650-es robogó kéthengeres, 26 lóerős motorja dolgozik, ami generátorként termeli az áramot az autó akkumulátorainak. Ezzel elvileg 240 kilométert is képes megtenni az i3 ideális körülmények között.
Az amerikai teszten egy hegyi úton mentek az autóval, amikor az drámaian elgyengült. A probléma egy előzés közben jelentkezett, ahol az i3 hirtelen vesztette el az erejét. Mint kiderült, közel teljesen lemerült akkumulátorokkal hiába jár generátorként kéthengeres motor, a rendszer nem képes elég gyorsan termelni az áramot, így az autó drasztikusan elgyengül. A teszten a hegyi út is közrejátszott, valamint az, hogy hosszan haladtak vele fékezés nélkül, így a regeneratív fékrendszer nem tudott besegíteni.
A BMW a Consumer Reports írása óta már reagált az ügyben. Elmondták, hogy dolgoznak a megoldáson, amelynek része lesz többek közt egy olyan rendszer, amely segít összehangolni a hajtást a navigációval. Így az i3 REX képes lesz beosztani az erejét, ha emelkedőkkel teli útszakaszt észlel a közelben.