Megigérték, hogy nem szúrják el a Ferrarit
Miután kiderült, hogy a Ferrari elnöki székéből távozik Luca di Montezemolo, és a helyét Sergio Marchionne veszi át, megindultak a találgatások. Négyhengeres nép-Ferrari, kéthengeres motorkerékpár, és a lovacskás márkajelzés felhasználása más márkák modelljein – mindenféle felmerült, azon az alapon, hogy Marchionne állítólag a Ferrari márkanév jobb kihasználását szorgalmazta már korábban is. Ám a Fiat-Chrysler központi figurája most azt állítja, nem tesznek olyat, ami rontana a Ferrari hírnevén.
Úgy tűnik, az egyetlen változás az lesz, hogy feloldja az önkéntes gyártási korlátot, amelyet korábban bevezettek a Ferrarinál. A cég ugyanis tavaly 7000-ben maximálta az egy év alatt gyártható autók számát, Marchionne viszont azt mondja, mivel az érdeklődés nőttön nő a márka iránt, nem lenne szerencsés fenntartani ezt a korlátot. Az idén még csak 200-zal lépik túl a hétezres plafont, de ez a mennyiség a sokszorosára is nőhet, ha a kereslet indokolja. Ez persze nem jelenti, hogy a Ferrari hírnevén csorba esne, ahogy ezt a Porsche példája is mutatja: amíg nem csökken a termékek színvonala, akár meg is tízszereződhetnek az eladások a Ferrari esetében.
Egyetlen olyan lehetőség akad még, amelyet a bőbeszédűségéről ismert vezérigazgató nem volt hajlandó megtárgyalni a sajtóval az elhangzott kérdések ellenére: a Ferrari eladását. Így nem zárható ki, hogy ez a lehetőség is felmerült, hisz a Chrysler feletti irányítás megszerzésére hatalmas összegű hiteleket kellett felvenni, és ezek visszafizetéséhez nem feltétlen lesz elég a Chrysler profitja. A Ferrarit persze csak igazán nagy, milliárd dolláros nagyságrendű összegért volna érdemes eladni, de az sem kizárt, hogy van, aki megadna ennyit a sportkocsigyártó irányításáért.,
Akárhogy is legyen, annyi egyértelmű, hogy a Fiat vezetését és a többségi tulajdonos Agnelli családot most minden másnál jobban leköti a lehetőség, hogy a Fiat-Chryslert tőzsdére vigyék, és mindent megtesznek azért, hogy ebből a lépésből minél nagyobb anyagi hasznuk származzon.