Hárommillió modern Dacia készült eddig
A Renault tíz éve csinált újra nemzetközi márkanevet a román nemzeti autómárkából, és a megkérdőjelezhető döntést mostanra igazolta az idő.
Bár Kelet-Európában a márkának nem volt igazán jó híre – talán Romániát kivéve, ahol nemigen akadt más elérhető autó – úgy tűnik, mostanra sikerült elérni, hogy a Daciát már ne a régi rossz híre alapján ítéljék meg. A Logan, a Sandero és a Duster azonban nem csak Európa szegényebbik felén lett sikeres, sőt, Nyugat-Európában a 2008-as válság után elképesztő növekedést produkált a Dacia. Mostanság ez a Renault csoport leggyorsabban növekvő részlege, az idei év első felében például 24,4%-kal emelkedtek az eladások, annak ellenére, hogy egy csomó kategóriában jelen sincs a Dacia. A hárommilliós számban persze van némi csalás: a Dacia romániai bázisán ennél több autó készült az elmúlt tíz évben, de ezek egy részére Renault jelvény került, hisz az EU-n kívül nem vezették be a román márkanevet.
A hárommilliomodik autónak egyébként egy szép kék Sandero Stepwayt neveztek ki – ez nyilván inkább szándék kérdése, hisz egyszerre több gyártósoron készülnek a Daciák – amelyet ünnepélyesen át is adtak új gazdájának. A bejelentés azonban inkább csak ürügy arra, hogy ismét elmondják, a román Renault leányvállalat még mindig jól teljesít.