Kis autógyártóként az utóbbi években nem volt könnyű a Mazda helyzete. Utolsó esélyüket megragadva azonban igazán nagyot gurítottak az új 6-ossal, amelynek szellemisége, a Kodo dizájnnyelv aztán a 3-asnál és a 2-esnél is megjelent. A Japánban Év Autójának választott kiskocsi gyártását most Mexikóban is beindították.
A közép-amerikai országban éppen most készült el a teljesen új üzem, amely a korábbi információk szerint kezdetben évi 130 ezres kapacitással működhet. Ezt azonban néhány éven belül közel duplájára növelnék a japánok: a tervek szerint 2016-ban már 250 ezer autó gördülhet ki a gyárból.
A Mazdánál egyébként nagy sikere van a nemrég bevezetett Skyactiv technológiának. A becslések szerint két éven belül az összes értékesített modelljük 85 százalékát ilyen motorral szerelik majd. Éppen ezért fontos szerepet játszik a márka jövőjében a szintén Mexikóban létesített új motorgyártó üzem is. Az ígéretek szerint ezekben az egységekben is ugyanolyan technológiával és változatlan minőségben zajlik majd a munka, mint Hiroshimában.
Ezekkel a lépésekkel a Mazda megerősítheti pozícióját a globális piacon. Emellett pedig hosszabb távon Mexikó gazdaságára is jótékony hatással lehet a gyártás beindítása.