Időről időre újabb divatok söpörnek végig az autóiparon. Az aktuális a kis szabadidő-autók divatja: bár a kategória korábban is létezett, a Nissan Juke sikere gyújtotta be a rakétát: azóta minden, magára valamit is adó gyártó ilyesmit tervez, vagy már be is mutatta a maga változatát. A Renault Captur és a Peugeot 2008 csak a kezdet volt: hamarosan jön a Suzuki Vitara, és a Mazda is leleplezi saját variációját a témára, a CX-3 formájában.
Bár a premier helyszínéül Los Angelest választották, az az érzésünk, a Mazda 2 alapú modellnek nem Észak-Amerika lesz az elsődleges piaca – sokkal inkább Ázsiában és Európában számíthat sikerre. A vázlat alapján persze nem könnyű megállapítani, hogy a Kodo fantázianevű formavilág itt mennyire lesz ütős, de ha csak a kettes színvonalát megüti, akkor nincs miért aggódnia a Mazdának. A motorválaszték nyilván különbözik majd az egyes piacokon: nálunk valószínűleg 1,5 literes benzin- és dízelmotorokkal érkezik majd, Észak-Amerikában viszont akár kétliteres változatot is kínálhatnak, ami egy ekkora karosszériában kifejezetten durva dinamikát eredményezhet.
Úgy néz ki, a Mazda ezzel a bemutatóval a törzs-kínálat két éve tartó megújításának végéhez ért. Még a Mazda 5 egyterű és a csak Észak-Amerikában kapható CX-9 helyett kell kitalálniuk valamit, és nem marad több régi modell a palettán. Így a következő három-négy évben a befektetés megtérülésére várhat a japán gyártó – most kiderül, hogy a teljes paletta-frissítés elég lesz-e a Mazda megerősödéséhez, vagy hasonló módon sorvadásnak indul, mint a Mitsubishi.