Duster Oroch-nak nevezték el azt a tanulmányt, amelyet a brazil Renault fejlesztett ki az olcsó terepjáró alapjaira. Ha az orrát nem látjuk, persze fel sem merül, hogy ez az – amúgy Renault jelvényes – pick-up egy Dacia alapjaira épül, annyira kellemesen férfias jelenség.
Ha nem Dusternek hívnák, eszünkbe sem jutna összekötni a Dacia terepjárójával, az Oroch tanulmány részletei annyira eltérőek. És itt nem a pick-up platóra gondolunk: az orrkiképzés hasonlóságától eltekintve egyetlen közös elem sem akad, csak az arányok stimmelnek, de azok is csak nagyjából. Inkább olyan, mintha a brazilok már a Duster utódját reszelnék, a keret nélküli oldalablakok és a hangsúlyosabb, tisztább vonalú sárvédő-szélesítések legalábbis határozott előrelépésnek tűnnek.
Épp emiatt egyáltalán nem biztos, hogy az Oroch túljut a tanulmány-fázison – pedig a nálunk Daciaként, a szülőhazájában Renaultként forgalmazott olcsó modellek közül jó eséllyel a legvonzóbb lenne. Itt nem érezni, hogy felülről olyan utasítás érkezett, rontsák el a formatervet, mint mondjuk a Dokker, a Lodgy vagy az első Logan esetében, sőt, az igyekezetet érezni inkább. Ráadásul ebben a méretkategóriában az egész vállalatcsoportnak sem igazán akad más pick-upja – ha az egyedileg átépített román Duster Pick-upokat nem nézzük – így a Dacia mellett a Nissan számára is hasznos lehetne, ha gyártásba vennék a modellt.
A São Paulóban bemutatkozó tanulmányautón persze akad egy csomó részlet, amely aligha kerülne be egy szériamodellbe. Ilyenek a hátsó ajtóoszlopba telepített kamerák, amelyek különleges pillanatok felvételét tennék lehetővé a gyári tervezők szerint, vagy épp a 18 hüvelykes felnik, amelyek egyértelműen túl nagyok egy efféle autóra.