Ugyan utolsónak, de a Mercedes is beszerezte a maga motorkerékpár-márkáját. Régóta hallottunk pletykákat, de most vált biztossá, hogy az AMG sportrészlegen keresztül megszerzik a motorkerékpár-gyártó részvényeinek negyedrészét.
A pletykák szerint úgy 30 millió eurós üzletnek inkább presztízs-szempontból van jelentősége. A BMW-nek ugyan régóta van saját motorkerékpár-üzletága, de az Audi közelmúltban megszerezte a Ducatit, így a Mercedes maradt az utolsó német luxusautó-gyártó, amely egyáltalán nem kínált motorkerékpárt. Itt persze nem beszélhetünk felvásárlásról, a bejelentés szerint inkább afféle laza együttűködést terveznek. Az AMG delegálhat egy igazgatót az MV Agusta igazgatótanácsába, és biztosan lesz AMG jelvényes motor az olasz motorgyár palettáján, de az az érzésünk, az MV Agustának, ha lehet, még jobban jött a német pénz.
Az Agusta az egykori Cagiva csoport utolsó maradéka, amely az utóbbi években meglehetősen összezsugorodott prémiummotor-piacon próbál fennmaradni, bár viszonylag kis cégként versenyhátrányból indult a japán és európai konkurensekkel szemben. Talán a Mercedes-kapcsolat segíthet kiegyenlíteni az esélyeket – így több pénz juthat fejlesztésre, és a márka hírnevének fenntartásához elengedhetetlen sporttevékenységre.