Az eddigieknél is durvább sportkocsit jelentett be a napokban a Radical. A pehelykönnyű és villámgyors sportkocsijairól ismert gyártó jövőre kezdi meg az SR8 RSX gyártását, az első példányok már tavasszal tulajdonosukhoz kerülhetnek.
Az újdonság háromliteres V8-as blokkot kap, amely 450 lóerő körüli teljesítmény leadására képes, 380 newtonméteres csúcsnyomatéka pedig 7500-as fordulaton jelentkezik. Ezekhez a meggyőző adatokhoz a márkától megszokott módon egészen kis tömeg társul: mindössze 860 kilogramm. Bár hivatalos gyorsulási adatok nincsenek, a fenti számokból igazán nagy dinamizmusra lehet következtetni. A motor az ígéretek szerint mintegy 40 órát bír ki versenykörülmények között, azaz akár egy teljes versenyszezont is lefuthat komolyabb felújítás nélkül.
Ami a külsőt illeti, az SR9 LMP2 Le Mans-i versenyautóból táplálkozik a formaterv. A váz és a kaszni megalkotásánál az FIA szabályait is szem előtt tartották. Alapkivitelben 17 colos kerekek járnak az autóhoz, de extraként 18-asokkal is kérhető. A megállást 320 milliméteres tárcsák segítik, amelyekhez hatdugattyús nyergek préselik a betéteket. Az elektronikus rásegítésű szervó pedig először van jelen Radical-sportkocsiban.
A Radical másik újdonsága az SR3 gyorsabb változata, az RSX lesz. Ebbe egy 1,5 literes Suzuki-blokkot építenek, 210 lóerő körüli teljesítménnyel és 170 Nm nyomatékkal. Százra mindössze 3,1 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 250 km/h.
A Radical SR8 RSX ára igen borsos: 131940 font, vagyis átszámítva 52 millió forint. Nem sokkal olcsóbb persze az SR3 RSX sem: árcédulájára 80349 fontot (31,5 millió forintot) véstek.