Öt autót törtek össze az EuroNCAP-nál októberben: a BMW 2-es Active Tourert, a Nissan Pulsart, a Škoda Fabia harmadik generációját, a Suzuki Celeriót és a Tesla Model S-t. Ezen felül átpontozták a Renault Mégane-t, amelynek egy visszajelző átprogramozása jelentett plusz egy csillagot.
Az Active Tourert, a Pulsart, a Fabiát és a Teslát öt csillagosra értékelte az EuroNCAP, ami azt jelenti, hogy viszonylag biztonságosnak mondhatók, és megkaptak minden biztonsági elektronikát, amire az EuroNCAP-nál plusz pont jár. A Renault Mégane és a Suzuki Celerio azonban nagyszerű példa rá, hogy mennyire félrevezető lehet a szervezet jelenlegi pontrendszere. A francia kompakt pontszáma úgy emelkedett háromról négy csillagra, hogy az övbecsatolást jelző felirat már az EU-ban használt összes nyelven olvashatók benne, de egyébként az autó biztonsági szintje mit sem változott. A Suzuki Celeriónak viszont, bár a passzív biztonsága megnyugtató szintű, az hozott háromcsillagos minősítést, hogy olcsó autó lévén hiányzik az alapfelszereltségéből a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sebességkorlátozó, az oldallégzsák és a vészfék-asszisztens – csupa olyasmi, amit egy olcsó kisautótól nem is várható el.
Egyre inkább az az érzésünk, hogy az EuroNCAP már nem inspirálja az autógyártókat valódi biztonsági fejlesztésekre, hisz a maximális pontszám megszerzése bizonyos árszint felett nem kihívás, alatta viszont lehetetlen. Sokkal tisztább helyzetet teremtene, ha a szervezet ismét a passzív biztonságot értékelné, csak szigorúbb paraméter-rendszer alapján, így legalább valamiben valóban segítené a vásárlókat.
A jelenlegi rendszer azonban úgy mos össze többféle paramétert, hogy a végeredményből nehéz kihámozni bármiféle érvényes következtetést.