Már a Fiat Bravo sem lesz olasz?
A Bravo gyártását már nyáron leállította a Fiat, a helyén, Melfiben most az 500X és a Jeep Renegade készül, ez azonban a látszat ellenére nem jelenti, hogy a Fiat teljesen lemondana a köznapibb tömegmodellek gyártásáról. Ezek azonban már nem Olaszországban készülnek majd.
A Fiat ugyanis úgy döntött, a Bravót váltó típuscsaládot a török Tofasnál kezdik majd gyártani. Egyrészt a török piacon erős a Fiat, így a helyi eladások felfuttatásában is bízhatnak, másrészt itt a durván egymilliárd dolláros befektetés egy részét nyilván a török társtulajdonos állja, ami a Fiatnak most nem is jöhetne jobbkor. Ráadásul a török munkaerő nem drága, szemben az olasszal, így a végeredmény is olcsóbb, versenyképesebb termék lehet.
A tervek szerint háromféle modellváltozat készül az egyelőre ismeretlen nevű típusból. Az első a 2016-ban bemutatkozó szedán lesz, de készül ötajtós és kombi is – ez utóbbiak Európában is nagyobb népszerűségre számíthatnak. A három új típus a Fiat 500L-ben is használt platform egy nagyobb méretű változatára épül majd, ami jelentősen csökkentheti az előállítás költségét.
Az már korábban egyértelművé vált, hogy a Fiat igyekszik az olcsóbb modellek gyártását elvinni Olaszországból, hisz a munkaerő magas költsége és a külső beruházási támogatások hiánya drágává teszi a hazai gyártást. Így Olaszországban nagyrészt olyan modellek készülnek, mint az Alfa Romeo és a Maserati viszonylag drága autói, illetve egy-két elég vaskosan árazott Fiat. A török Tofas eddig a Linea szedánt és a Fiat Fioranót gyártotta az olaszok számára, de úgy tűnik, a török vegyesvállalatnak a későbbiekben egyre nagyobb szerepet szánnak.