A Lada modellprogramját nem könnyű követni, hisz Európában elvétve akad egy-egy szürkeimportőr, és oda sem jut minden gyártott változatból. Ezen a Priora kupén például mi is meglepődtünk – igaz, nem biztos, hogy baj, hogy eddig nem találkoztunk vele.
A jelvényen kívül a típus nagyjából annyira érdekes, mint egy második generációs Daewoo Nubira, bár olyan szempontból nyilván érdekes, hogy talán ez a legsportosabb fazonú Lada ma a kínálatban. Még gyártják is, információink szerint közel négy éve, de már nem sokáig: a jövő év elején leállítják a gyártást. Valószínű, hogy a többi Priora változat sem éli túl sokkal: az egész modellcsaládot egy jóval korszerűbb autó, a Vesta váltja – talán az első valóban világszínvonalú konstrukció Togliattiban a Zsiguli gyártásának beindítása óta.
A Priora tulajdonképp a 110-es átdolgozásából született, a gömbölyű Ladáéból, amelyet a Porsche segítségével fejlesztettek még a 80-as évek második felében, és amelyet a Szovjetunió összeomlása miatt csak 1995-ben sikerült gyártásba küldeni, így már a megjelenése pillanatában elavultnak számított. A Renault segítségével azonban fokozatosan lecserélik a régebbi gyökerű típusokat, így a Lada lassanként tényleg versenyképessé válik – ennek a folyamatnak a részeként tűnik el a háromajtós Priora, amely amúgy sem volt különösebben népszerű.