Életveszélyesnek találták a Swiftet
A Global NCAP két indiai kisautót vizsgált meg, mindkettőt veszélyesnek találták. A megdöbbentő az, hogy a Suzuki ugyanúgy néz ki, mint a nálunk kapható Swift, de sokkal gyengébb karosszériával készül.
A Suzuki Swiftet biztonságos kisautónak ismerjük: az EuroNCAP 2005-ben és 2010-ben is öt csillagot kapott a passzív biztonságára, pedig azt azért nem osztogatják, ha egy autó utascellája nem marad egyben az ütközés után. A közel azonos módszereket használó Global NCAP azonban a Swift Maruti által gyártott, formára ugyanolyan Swiftet tesztelte elborzasztó eredménnyel: a tető felgyűrődött, az ajtókeret megroppant, a próbababán mért gyorsulások és erők életveszélyes sérüléseknek felelnek meg. Legalábbis meglepő, két ennyire hasonló autó esetében. Magyarázat persze akad: egyrészt a Maruti gyártmányban nem volt légzsák, másrészt gyengébb anyagminőségre, esetleg a ponthegesztések kisebb számára is gyanakodhatunk. Mindenesetre így az is érthető, hogy az Indiában forgalmazott Swift szedán miért nem jutott el hozzánk soha.
Egyébként a Swiftnél még frissebb Datsun Go is hasonlóan nyomorúságos eredményeket mutatott. Az még randábban tört, teljesen összeomlott az utascella első része – a tesztelők szerint itt a légzsák alkalmazásának nem is lett volna értelme. A történet tanulsága, hogy az autógyártók mindennel spórolnak, amivel csak lehet: azokon a piacokon, ahol a vásárlóknak fontosabb az ár, mint a biztonság, akár a tulajdonos túlélési esélye árán is lejjebb szorítják az árakat.