Új csúcs-dízel a Volkswagentől
Már a legújabb Passattal egy időben bemutatott 240 lóerős kétturbós motor is a legerősebbek közé tartozott, de a VW motortervezői nem álltak meg itt.
A legújabb divat a motortervezésben, hogy egyetlen blokkra építenek számtalan motorváltozatot. A BMW, a Jaguar, a Volvo és a VW csoport is ezt az utat követi – hogy csak néhányat említsünk a hosszú listáról – de ezen belül is külön műsorszám, hogy ki épít erősebb kétliteres négyhengerest. A benzinesek között egyelőre az AMG vezet a maga 360 lóerős turbómotorjával, a dízelek között viszont a VW igyekszik magasra tenni a lécet. A Passatban bemutatott 240 lóerős két turbós motor után most bemutattak egy 272 lóerős dízelt is, amely elektromos hajtású feltöltéssel, új típusú, változó nyitási idejű szelepvezérléssel és 2500 bar nyomáson működő befecskendező rendszerrel működik.
Az adatok egy részét egyelőre elhallgatják – például a csúcsnyomaték értékét nem ismerjük – de egy ilyen erős dízel szinte bármekkora autóban megállná a helyét. Jellemző, hogy néhány éve még egy 3 literes hathengeres turbódízel motor sem volt ilyen erős.
Szintén most beszéltek először a DSG váltók új generációjáról. A tízfokozatú, 550 Nm terhelhetőségű DQ551 jelzésű váltót a korábbi hatfokozatúból fejlesztették ki. A sok sebességi fokozat mellett állítólag kerül bele szabadonfutó – úgynevezett coasting – funkció a fogyasztás csökkentése, és energia-visszatáplálási lehetőség az autó össz-hatékonyságának javítása érdekében.
Egyelőre nem tudni, hogy ezek a fejlesztések mely VW modellekbe kerülnek elsőként, de bonyolultságuk arra enged következtetni, hogy elsősorban a nagyobb és drágább típusokban számíthatunk a megjelenésükre.