A BMW a 3-as és 4-es sorozattal akkorát tarolt világszerte az elmúlt tíz évben, hogy aki eddig nem tette, most igyekszik lemásolni a receptet. A Jaguar mellett a Cadillacnek is van már hátsókerék-hajtású középkategóriás luxusmodellje, az ATS, amely két éve van a piacon, a kupét pedig tavaly mutatták be. Most pedig érkezik a sportváltozat: jövő héten mutatják be, egyelőre kupé karosszériával.
Az ATS-V-vel érdekes módon még a hajtáslánc jellegében is a BMW-t követi a GM luxusmárkája. Ugyanúgy hathengeres és két turbós sportmotort fejlesztettek, bár ez 3,6 literes, V elrendezésű, és papíron erősebb, mint a BMW-é: 450 lóerő és 603 Nm a teljesítmény és a nyomaték csúcsértéke. Igazából ezek után még két érdekes kérdés adódik, amelyeket a Cadillac csak később válaszol majd meg: vajon milyen váltó kerül majd az autóba, és mekkora lesz a tömege, hisz ettől függ, hogy a teljesítmény mellett gyorsulásban is megverheti-e a BMW M4-est az amerikai vetélytárs.
A Cadillac elsősorban persze Észak-Amerikában szeretne tarolni az ATS sportváltozatával, de valószínű, hogy a típusváltozatot Európában is elérhetővé teszik, hisz egy ilyen sportos autónak mifelénk is hamar kialakulhat a rajongótábora.