Elkészült a Toyota a hidrogénüzemű autójával, amelynek a Mirai nevet adták. Az üzemanyagcellás autót jövőre már meg is lehet venni.
A Mirai japánul nem mást jelent, mint a jövőt, ami jelzi, mennyire komolyan gondolja a Toyota a hidrogénhajtást. Ha tényleg ez a jövő, jobb, ha felkészülünk a vizuális terrorra, mert a tanulmányautó korában FCV néven emlegetett szedán enyhén szólva is megosztó formatervet kapott.
A rémisztő héj alatti technika legfontosabb paraméterei a 480 kilométer körüli hatótáv és a 3-5 perces tankolás, amiről a többi elektromos autó csak álmodhat. A gond csak az, hogy a 100 kW (136 LE) környéki teljesítményű villanymotort tápláló üzemanyagcellák hidrogénnel működnek, amit jelenleg alig néhány helyen lehet tankolni. A Toyota éppen ezért megígérte azt is, hogy támogatni fogja a hidrogén-infrastruktúra fejlesztését több észak-amerikai államban is, amelyeket fő piacának tekint.
A Mirait 15 millió forint körüli áron kezdik forgalmazni Japánban jövő áprilisban; az USA-ba és Európába pár hónappal később érkezik.
Véletlenül a Honda is a mai napra időzítette a következő hidrogénautója bemutatóját, amely viszont egyelőre csak tanulmány formájában létezik. A Hondának már évekkel ezelőtt volt működő üzemanyagcellás autója, az FCX Clarity, ebből a tanulmányból viszont csak 2016-ra készül el a szériaváltozat. Reméljük, addig még reszelnek kicsit a formaterven, mert egyelőre legfeljebb annyit mondhatunk róla, hogy szebb, mint a Mirai.
A hidrogénautózás szkeptikusai a nem létező infrastruktúra kiépítésének horribilis költségei mellett azt is hangsúlyozni szokták, hogy jelenleg a hidrogént többnyire metánból állítják elő, vagyis az üzemeltetés messze nem tekinthető nullemissziósnak. Mindemellett persze igaz, hogy az autó vízgőzt bocsát ki, ami nagyvárosi használat esetén hasonlóan üdvös, mint az akkumulátoros autók tiszta működése.