Sokat hallottunk már a Maybach feltámadásáról, de most meg is nézhetjük, milyen lesz a Mercedes legnagyobb, legelegánsabb és legdrágább autója.
Bár a Maybach jelzést megörökölte, ez már nem márkajelzés – az a Mercedes – csak afféle változat-név. A Maybach logó így nem az autó orrára vagy hátuljára került, hanem a hátsó tetőoszlop tövébe. Az új luxusmodell nem is versenyzik a korábbi Maybach méreteivel: míg az 5,6 vagy 6,2 méteres volt, ez – bár a tengelytávját 3,365 méterre növelték – 5,453 méteresre nőtt csupán. Ez nagyrészt persze a relatíve rövid orrnak és farrésznek köszönhető, a helykínálat aligha csökkent a Maybach 56-oshoz képest.
Az autó orrába többféle motor is kerülhet: az S600 Maybach hatliteres, turbós, 530 lóerős V12-est kap, az S500 Maybach 455 lóerős 4,7 literes V8-ast, az S400 4Maticba pedig 3 literes, 333 lóerős, szintén turbós benzinest építenek, összkerék-hajtással. Itt azonban nem is a teljesítmény a lényeg – elvégre a rövidebb S osztályú Mercedesek is tökéletes repülőszőnyegek, hagyományos vezetési élmény nélkül – hanem a tökéletes szeparáció a külvilágtól: a gyártó szerint a Maybach modelleknél nincs csendesebb autó ma a piacon.
A Maybach jelvényes luxusmodelleket 2015 elején kezdi forgalmazni a Mercedes, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Mercedesből ismét a Rolls-Royce és a Bentley luxusmodellek komoly vetélytársa váljon.