Prologue: ez lenne az Audi jövője?

2014.11.19. 12:12

Tizenegy éve mutatta be az Audi a Nuvolari kupét, amely azóta is meghatározza az Audi egyen-formaterveit. Most ugyanezt a formátumot választották egy újabb stílusváltáshoz: ezúttal a Los Angeles Auto Show-n leplezték le a Prologue tanulmányt, amely egy újabb stílusváltást testesít meg, ismét egy nagy, kétajtós luxuskupé formájában.

A Prologue ugyan megtartotta az elsődleges Audi ismertetőjegyet, az autó orrának nagy részét lefedő, szaknyelven single frame-nek nevezett hűtőrácsot, de itt vége is az egyezéseknek a jelenleg futó modellekkel. Az iszonyú méretű hűtőmaszk széles és alacsony, nagyjából hatszög-alakú halványan még a Ford-Aston Martin hűtőrácsra is emlékeztet. A fényszórók alacsony és ferdén metszett trapéz-formák, a motorháztető pedig elöl erősen ívelt, és négy markáns borda teszi változatosabbá, amelyek közül a két külső az övvonalban folytatódik. Bár a karosszéria hátrébb meglehetősen egyszerű felületekből áll össze, a kerekek feletti ívek, és az azok alatt futó markáns oldalvonal ugyanúgy eltér az Audi szigorúan logikus stílusátólk, mint hátul az alacsony lámpasáv.

Azt azért nem állítanánk, hogy formai forradalmat indít az Audi a Prologue révén, de az eddig megszokott, és számtalan méretben megismert egyen-formánál frissebbnek hat – legalábbis addig, amíg nem találkozunk ezzel is tucatnyi sorozatgyártású Audin. A belső tér talán egy kicsivel még radikálisabb, mint az autó külseje, bár itt egy kicsit jobban érezni, hogy milyen terhet jelenthet, ha az újítás kötelező, határidős meló. A műszerfal díszbetétei mögé rejtett monitorok jópofák, az azokat elválasztó keret viszont soknak tűnik, ahogy a kormány küllőit alkotó fémkeret is. A hagyományos értelemben vett műszerfal szintén valamiféle LCD-kijelző, de viszonylag kicsi, és körülötte nagy, sima felületeket találni.

Műszaki szempontból persze már jól ismert elemekből áll össze a tanulmány: a hajtást az Audi aktuális sportmotorjának, a 4 literes TFSI V8-asnak egy igazán durva változata került, 605 lóerővel és 750 Nm csúcsnyomatékkal. A motorhoz nyolcfokozatú automata váltó és quattro hajtás csatlakozik, így a hatalmas kétajtós 3,7 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.