Lassan nincs erős motor turbó nélkül, ám a Ford most épp egy ilyen modellt mutatott be. Akár Európában is népszerű lehet, ha másképp nem is, szürkeimportban biztosan.
Az aktuális Mustang az amerikai gyártóktól szokatlan műszaki színvonalat képviselt már eddig is. Felülvezérelt, négy vezérműtengelyes V8-ast szerelnek már a kisebb teljesítményű változatokba is, és a típust végre megszabadították a merev hátsó tengelytől. A sportváltozat azonban még egy lépéssel közelebb kerül a versenyautó-ideálhoz: 5,2 literes V8-ast kap sík főtengellyel, és 500 lóerő csúcsteljesítménnyel illetve 542 Nm csúcsnyomatékkal. Ez a teljesítmény-lökettérfogat arány feltöltés nélkül pörgős karaktert ígér – olyat, amilyet az AMG-Mercedesek és az M-es BMW-k már nem kínálnak.
A GT350 persze nem csak erősebb motort, de teljes csomagot jelent: keményebbre hangolt, ültetett futóművet, Brembo fékrendszert elöl hatdugattyús fékekkel és 394 mm átmérőjű tárcsákkal, hátul pedig négy dugattyúval és 380 mm-es tárcsákkal. Szintén a szériafelszereltség része a hatfokozatú kézi váltó és a Torsen rendszerű önzáró differenciálmű. A Ford pálya-csomagot is kínál a típushoz, ebben többek közt motor- és váltóolaj-hűtőt is tartalmaz.
A sport-Mustang árát egyelőre nem közölték, de valószínűleg jóval olcsóbb lesz, mint a német kunkurensek hasonló erejű modelljei. Az persze erősen kérdéses, hogy Európába is elhozzák-e.