Európában ugyan nem túl népszerűek a kis négyajtósok, de a világ más részein – például Délkelet-Ázsiában, Latin-Amerikában, Kínában és Oroszországban – ezekből lehet igazán nagy mennyiséget eladni. Így a Mazda is készített egyet a vadonatúj 2-es alapján, amely a kategória többi versenyzőjéhez képest nem is sikerült olyan rosszul.
Ilyen kis szedánból igazán kellemes arányút persze nem könnyű tervezni, láthatóan a Mazda dizájnerei is megszenvedtek vele. A formai megoldások persze itt is ugyanolyan látványosak, mint a gyártó többi új modelljénél, de az apró kerekek és a csomagtartó méretével kapcsolatos elvárások miatt szükséges magas far együttese ezúttal is aránytalanságot csempész az összképbe. Ha viszont azt nézzük, hogy milyen rémségek születtek korábban ebben a kategóriában, a Mazda kifejezetten vonzónak tűnik – legalábbis semmivel nem rosszabb, mint az aktuális Dacia Logan vagy Honda City.
Az autót egyelőre egyetlen motorral, az 1,5 lietres Skyactive-D dízellel mutatták be, és egyelőre nem is hallani benzines változatról. A kis dízel, amellett, hogy a maga 105 lóerejével és 220 Nm csúcsnyomatékával egyáltalán nem tűnik gyengének, kifejezetten takarékos is: a gyári fogyasztási adat vegyes ciklusban 3,4 liter, amihez 89 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási szint tartozik.
A gyártás Thaiföldön folyik majd, ahol a típust a jövő év elején kezdik forgalmazni, de valószínű, hogy a termelés egy jelentős részét exportálja majd a Mazda, így akár hozzánk is eljuthat ez a típusváltozat.