Már nem ciki az Opel?
Nálunk még mindig működik a fejekben az „Opel sosem kop el” szlogen, amely még a második világháború előtt eresztett gyökeret, de Németországban az elmúlt években sokat romlott a márka megítélése. Olyannyira, hogy ezt már a gyár marketing-részlege is kénytelen volt elismerni, sőt, kifejezetten az előítéletek lerombolására hegyezték ki legutóbbi reklám-kampányaikat. A számokon egyelőre nem látszik az eredmény, de a felmérések eredményei állítólag ígéretesek.
„Mintha láthatatlan fal volna a márka körül a fejekben. Rendszeresen halljuk, hogy az autó tetszik a vásárlónak, de azt mondja, mégsem ülhet be egy Opelbe” - mondja a márka marketing-igazgatója, Tina Müller. Magyarul Opelt vezetni lassan kínos Németországban. A gyáriak tavaly ilyenkor egy közvélemény-kutatás révén kiderítették, hogy többen gondolják, hogy az Opel leszállóágban van, mint ahányan azt, hogy erősödőben. A jelenség egyik okának a viszonylag öreg modellpalettát tartják – az Adam és a Mokka állítólag érezhetően javított a helyzeten – de ez csak a probléma egyik fele. A típusokhoz nem köthető előítéletek jelentik a nagyobb gondot.
Az Opel egyelőre úgy próbál harcolni ez ellen, hogy közismert emberekkel – például Jürgen Klopp futballedzővel – igyekzik összekötni az Opel márkát, és ezzel el is értek némi eredményt. Állítólag egy újabb felmérésben sokkal kevesebben nyilatkozták, hogy a márka kínos, ám ez az eladásokban egyelőre nem okozott jelentős változást. A márka németországi piaci részesedése 0,3%-nyit növekedett az év első tíz hónapjában – jelenleg 7,3% - de a gyáriak abban reménykedhetnek, hogy jövőre, a Karl és a következő Astra bemutatásával változtathatnak ezen.
A márka legnagyobb problémája az, hogy évek óta képtelen nyereségessé válni, ez viszont határt szab a fejlesztésre költhető összegnek. Így viszont időről időre kézzel foghatóvá válik a lemaradás a konkurenciához képest. Most egy nagyobb léptékű modernizációra szánta el magát a GM – lecserélik a teljes motorválasztékot, és igyekeznek megújítani a legtöbb típust – de most is becsúszott néhány megkérdőjelezhető lépés, mint például a Corsa modellváltása, amely nem látszik többnek alapos modellfrissítésnél.
Ebben a helyzetben kulcsfontosságú lenne, hogy az Opel márka ismét a VW, a Ford és a többi tömeggyártó egyenrangú ellenfele legyen a lehetséges vásárlók szemében, de úgy tűnik, ennek az eléréséhez még sokat kell dolgozniuk a reklámszakembereknek és az autótervezőknek egyaránt.