A Nissan Leaf rengeteg kritikát kapott megjelenése óta, bár még mindig ez tűnik a Tesla Model S mellett a leghasználhatóbb elektromos autónak. A formaterve mellett az egyik nagy hátránya a korlátozott hatótávolság és a hosszú töltési idő kombinációja, de a Renault-Nissan vezére azt ígérte, a következő generációnál legalább az elsőn javítanak.
Carlos Ghosn egy japán televíziós műsorban ígérte meg, hogy a Leaf következő generációjának hatótávolságát 400 kilométerre növelik. Ez hatalmas előrelépés lenne, hisz az aktuális modell a legoptimistább mérési ciklus szerint sem megy el 200 kilométernél többet, a valós érték pedig inkább 120 km körül van. Ez pedig nagy hátrány, különösen úgy, hogy a Tesla Model S legolcsóbb változata is elmegy 335 kilométert egy töltéssel, a drágább, nagyobb akkumulátoros kivitel hatótávolsága pedig 426 km.
A Leaf következő generációja az ígéretek szerint nem csak hatótáv szempontjából ígér előrelépést: a Nissan már korábban megígérte, hogy esztétikusabb, de legalábbis hagyományosabb formatervet készítenek a Leaf utódja számára. A másik gyakori panasz az autóval kapcsolatban ugyanis az, hogy a külseje túl bátor - sokan épp ezért nem veszik meg. Bár a gyáriak egyelőre hallgatnak a második generációs Leaf bemutatásának várható időpontjáról, egyes becslések szerint 2016-ra biztosan elkészül az új típus, amely minden szempontból használhatóbbnak ígérkezik.