Willys AW 380: csodaszép francia klasszikus, Olaszországból
Furán kaotikus a Willys sportkocsi háttere. Egyértelműen a 60-as évek legendás Alpine sportkocsijának modern inkarnációja, de a gyártója olasz, a műszaki alapjai Németországból származnak, a neve amerikainak tűnik, de valójában brazil. Viszont megdöbbentően vonzó, és még annál is drágább.
Az AW 380 felbukkanása meglehetősen rejtélyes, hisz a hírek szerint a Maggiora és a Carrozzeria Viotti együttműködésének gyümölcse – ez pedig két, elég rég megszűnt olasz vállalat neve. A Maggiora 2003-ban jutott csődbe, a Viotti pedig 1964-ig épített különleges karosszériákat – így azt, hogy ez a két név kit vagy mit takar jelenleg, nemigen tudni. Ám az biztos, hogy van a csapatban legalább egy kivételesen ügyes formatervező, aki képes volt hitelesen visszaadni a korai Renault Alpine-ok karakterét, méghozzá korszerű formában.
Elsőként persze az a kérdés fogalmazódik meg az emberben, hogy az ős-Jeepről ismert Willys márkajelzés hogyan is kerül a modern Alpine-átiratra. A válasz Brazíliából érkezik, ugyanis a Willys Overland az 1960-as években Willys Interlagos néven több száz példányt gyártott az Alpine A108-asból. Ez egy olyan legenda, amely Európában szinte ismeretlen, viszont Brazíliában több, később világhíressé lett autóversenyző használta ezeknek a helyben gyártott sportkocsiknak a versenyváltozatait pályafutása korai szakaszában. És mivel az Alpine név továbbra is a Renault tulajdona, a Willys jogaihoz viszont hozzájuthattak, így a francia-szerű olasz gép végül brazil-amerikai néven kerül forgalomba.
A műszaki alapok persze nem saját fejlesztésűek, és bár erről egyelőre nem beszéltek, az autó műszaki adatait közzétették, és ezekből minden kiderül. A 3,8 literes hathengeres boxer-farmotor ugyanis aligha származhat máshonnan, mint a Porschétől – más mostanában hasonlót sem igen készít. Az autó egyébként 4,43 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,22 méter magas, viszont a tengelytávja csupán 2,418 méter, azaz szélesebb, de rövidebb, mint a Porsche 911-es aktuális generációja, de az eltérés csupán néhány centi, ami származhat az eltérő karosszéria-formából és a futómű minimális átdolgozásából. A motor egyibként dupla turbós, és 610 lóerős, így az 1,35 tonnás kupét 2,7 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 340 km/h körül van.
A tervek szerint az AW 380-ból összesen 110 példány készül, 380 ezer eurós áron, de már most, az élő bemutató idején eladtak egy példányt, és a következő napokban nyilván számos érdeklődő akad majd – elvégre az Alpine A108 és A110 modellek formájába sokan szerelmesek világszerte, de eddig nemigen akadt rá alkalom, hogy korszerű műszaki tartalommal lehessen megszerezni.