Bármilyen értelmetlennek is tűnt, a BMW X6 igazán sikeres lett pályafutása eddigi hét éve alatt, olyannyira, hogy a Mercedes is elkészítette saját kupétetős szabadidő-autóját. Az autót GLE Coupénak hívják, és egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha a márka egyik slágerterméke válna belőle.
A Mercedes formatervezői ezúttal is tisztességgel elvégezték a feladatukat: a GLE Coupé kellemesen harmonikus jelenség, épp csak annyi sportos sportos beütéssel, hogy ne hasson unalmasnak az X6-os mellett. A stílus felismerhetően ugyanaz, amelyet a C és az S osztály is hordoz, csak hátul találunk szokatlan kialakítást: a vízszines csíklámpák a márka sportkocsijait idézik.
Az autó műszaki értelemben nem hoz nagy újdonságokat, bár beletesznek mindent, ami manapság egy luxus-SUV-ban egyáltalán előfordulhat: légrugós futóművet, az útviszonyokhoz alkalmazkodó lengéscsillapítást és sebességfüggő szintszabályzást – ez utóbbi bizonyos sebesség felett lejjebb engedi az autót, így növelve a stabilitást autópálya-tempónál.
Úgy néz ki, a motorválaszték, legalábbis eleinte, 3 literes hathengeresekből áll majd: a dízel 260, a gyengébb benzines, amely a GLE 400 Coupéba kerül, 333, az erősebbik, amelyet a GLE 450 AMG-be szerelnek, 370 lóerős lesz. Ez utóbbi változatba ráadásul a Mercedes legújabb, kilencfokozatú automata váltóját építik, amely öt különböző üzemmódba kapcsolható. Természetesen az összes változat összkerék-hajtással készül.
A GLE Coupé bemutatóját a Detroit Motor Show-n tartják a jövő év első napjaiban, és a forgalmazás is megindulhat még 2015 első felében.