Maga a Renaultsport építette a két gyári autót, amelyek Renault jelvénnyel idén harmadik alkalommal vesznek részt a Dakar-ralin. Persze nem véletlen, hogy épp ezt a típust választották, hisz a Duster nem csak Kelet-Európában népszerű, de Latin-Amerikában is, ahogy Renault emblémával forgalmazzák.
Az autónak persze csak formára van köze a közúti Dusterhez, hisz a verseny-igénybevételt is elviselő terep-futóművet építettek bele, a hajtást pedig egy 380 lóerős, Nissan-eredetű V8-as benzinmotor végzi. Ezen persze nincs is mit csodálkozni: nagyjából ugyanennyi köze van a Peugeot 2008 DKR-nek és a Mini Countryman Dakar-változatának a hasonló nevű utcai modellekhez. Egyébként ez a két típus lesz a Dakar-Duster legnagyobb ellenfele, hisz a Peugeot most minden sport-költségvetését a Dakarba önti, és ide koncentrálnak a Peugeot Sport profi versenymérnökei, a Mini pedig nem kevesebb, mint tíz autót indít az idei versenyen.
A Renault számára ez az év valószínűleg még mindig csak terep-felmérés: bár az autók a gyári sportrészlegnél készültek, csak két gépet indítanak el. Talán ha az idén már jól a lakulnak a dolgok, jövőre akár a győzelemre is esélyes csapatot indíthatnak.