Szevasz, M5! Én vagyok az új CTS-V
Cadillac CTS-V-nek hívják a mai címlaplányt, ott van minden valamire való autós oldal legtetején. Ő az autó, amely azért készült, hogy tudjanak mit venni az amerikai hazafiak, ha titokban BMW M5-ösre vágynak.
Az überszedán kategóriában egy dolog számít igazán: hogy nagyobbat lehessen mondani, és ebben a CTS-V tudja, amit tudnia kell. 640 lóerejével, amit egy kompresszoros, 6,2-es V8-as termel, kellő tekintéllyel csap oda az M5-ösnek és az E63 AMG-nek, és mivel a Cadillac nem gyakorol önmérsékletet a végsebesség terén, a CTS-V megfutja a 320 km/h-t. Annak ellenére, hogy nyolcsebességes, hagyományos automata váltót akasztottak a V8-asra, 3,7 másodperc alatt eléri a 60 mérföldes tempót (96 km/h), ami két hajtott hátsó kerékkel igen szép teljesítmény.
A sarkos karakterű behemót súlya 1880 kiló, ami soknak tűnhet, de még így is 65 kilóval könnyebb az M5-ösnél, ettől függetlenül 390 milliméteres féktárcsákat bújtattak elöl a 19-es kerekek alá, hatdugattyús nyergekkel. Hogy meglegyen minden, ami manapság elvárás ebben a kasztban, kapott egy elektronikus vezérlésű sperrdiffit is, valamint továbbfejlesztették az állítható keménységű futóművüket is. Érdekes, egyedi extra a Performance Data Recorder, amellyel HD-videót lehet készíteni a pályanapról vagy akár az esti autópályás büntetőhadjáratról, kivetített adatokkal.
A CTS-V a januári Detroiti Autószalonon látható először élőben, nyáron érkeznek az első megvásárolható darabok. Nem valószínű, hogy Európában nagy sikere lesz, de az USA-ban megvan a saját kis piaca. Az egyetlen aggasztó dolog a megjelenésével kapcsolatban, hogy a következő M5-ösnek és E AMG-nek minimum 650 lóerősnek kell majd lennie.