Olasz dizájn, amerikai V8. Ismerős?
Köszöntsük fanfárokkal a Puritalia 427-est, az új szupersportkocsit- ha lehet még egyáltalán így nevezni valamit, amiben nincs hibridhajtás. A kis olasz roadster feleleveníti a régi idők vágyott tárgyait.
Ki ne emlékezne vad hetvenes évek ikonjára, a De Tomaso Panterára, amely egyesítette két világ legjobb terméseit: az olasz dizájnt és az amerikai V8-ast. A nápolyi Puritalia nem erre hivatkozik, a Shelby Cobrát tekinti szellemi elődjének, de a recept ott is hasonló volt; egy európai autóba lógattak bele egy termetes detroiti blokkot. Sokat változott azóta a világ, azonban tudjuk, hogy a V8 még 2014-ben is V8, és az olaszok se felejtettek el rajzolni. A Puritalia 427 bitangul néz ki.
Akiket a 427-es szám a motor lökettérfogatára emlékeztet, köbhüvelykben, azoknak csalódás lehet, hogy nem a Ford hétliteres big blockját használja a Puritalia, de a gyártó legalább stimmel, és az 5 literből kifacsart 445 lóerő se hangzik rosszul. Ha ez kevés lenne, lesz még egy kompresszoros változat is, 605 lóerővel. A 427 egyébként a példányszámot jelöli: összesen ennyit szeretnének gyártani az apró roadsterből.
Minden eddig belengetett adat arra enged következtetni, hogy zseniális élményautó lesz belőle: 1150 kilós önsúlyt céloztak meg, 50-50-es elosztásban, amit egy szénszálas elemekkel burkolt alumíniumvázzal szeretnének elérni. Természetesen hatfokozatú kézi váltót szerelnek bele, és a széria sperrdiffi áttételét a megrendelő választhatja meg. A féket a Brembo szállítja, a rugókat az Eibach, a lengéscsillapítókat pedig a Bilstein, vagyis úgy tűnik, tudják a tervezők, honnan kell rendelni.
Eddig 30 hónapot dolgoztak az autón, de még legalább egy év hátra van, mire befejezik a munkát, állítják a gyáriak. 2016 környékén lehet majd megvásárolni, 180 ezer eurós, vagyis közel 57 milliós nettó áron. A Puritalia ekkor már a következő modellre fog koncentrálni, a GTQ-ra, amely már hibrid hajtást kap és két évvel később érkezik.