Bemutatta a Suzuki az új Altót, és őrült jól néz ki. A baj csak annyi, hogy megtartják maguknak, ezt az Altót ugyanis csak Japánban fogják árulni.
Talán sosem fogjuk megérteni a Suzuki stratégiáját. Európába olyan rémisztő képű autókat küldenek, mint az S-Cross vagy a zseniális, de bűnronda Celerio, miközben otthon olyan parádés formaterveket pattintanak el, mint tavaly a Hustler vagy most ez az Alto. Ha az európai kínálatot nézzük, gyanakodhatnánk, hogy a Suzukinál pingvinek rajzolják az autókat, de nem, hiszen hazai piacra jobbnál jobb dizájnokat rántanak elő. Csak az lehet a megfejtés, hogy azt gondolják, nekünk a Celerio tetszik, ami viszont sértés.
Formatervében az első generációs Altóhoz nyúlt vissza a Suzuki, amelynek hasonlóan morcos tekintete és aszimmetrikusan lyuggatott hűtőrácsa volt. A retrós orrhoz tipikus japán dobozautó-fart rajzoltak, de ott is eleresztettek még egy dizájn-poént, az eltérő színű csomagtérajtót.
Az Alto amúgy egy Japánban adókedvezményeket élvező törpeautó, kei-car, 660 köbcentis motorral és 2,46 méteres tengelytávval. Súlya alig 610 kiló, és a japán mérési szabvány szerint mindössze 2,7 litert fogyaszt. A minimalista autóban olyan extrák vannak, mint a visszagurulásgátló vagy a radaros városi vészfékasszisztens, és létezik belőle összkerék-hajtású, valamint fokozatmentes CVT-váltós kivitel is.
Innen üzennénk a Suzukinak, hogy ehhez hasonlókat kéne rajzolni Európának is, akkor talán megjönne a siker. Ha a Celeriónak ilyesmi formatervet csináltak volna, rá tudnák venni az embereket, hogy kipróbálják, és rájöjjenek, mennyire ügyes kis autó.