Közzé tette az MG az első képeket az új modelljéről, a GTS-ről. A kínai behatás ellenére nem lett bántó a forma, sőt a képek alapján simán felveszi a versenyt olyan hasonló méretű szabadidőautókkal, mint a Volkswagen Tiguan, vagy a Nissan Qashqai.
Tavaly CS Concept néven állított ki az MG egy tanulmányt a Shanghai Motor Show-n. A GTS most ennek a szériaközeli változata, tehát a gyártásig még ezen is sok dolog változhat. A méreteket mindenesetre már elárulták: 4,5 méter hosszú, 1,855 méter széles és 1,675 méter magas lesz a jövevény. Ha hinni lehet a híreknek, nem csak formatervben, hanem műszaki tartalomban is hozza a kategóriától elvárt megoldásokat a GTS.
Kétliteres, turbós benzinmotort ígérnek 217 lóerővel és 349 Nm nyomatékkal. Emellé jön még az összkerékhajtás és a hatsebességes, duplakuplungos automataváltó. Állítólag így 8 másodperc alatt futja majd a százas sprintet a GTS. Ez várhatóan a csúcsmodell, az alap egyötös, turbó lehet 168 lóerővel, ami szintén nem kevés. Dízel motor nélkül persze nem rúghatna labdába Európában az MG. Új, egynyolcas, 148 lóerős GDI motort ígérnek.
A forgalmazás jövőre kezdődik Kínában és utána hozzák Európába az új MG-t. Hogy sikeres lesz-e a GTS crossover? Ha alámennek a konkurensek árainak, nem lesz vállalhatatlan az anyagválasztás és az összeszerelési minőség is elfogadható lesz, akkor megvan rá az esélye.