Sokkal jobb a második Chevrolet Volt
Bár a részleteket nem ismerjük, annyi az első pillanattól egyértelmű volt, hogy a Chevrolet Volt gyors megvalósítása feltétele volt az állami segítségnyújtásnak 2009-ben. 2010-re piacra is léptek vele, de az 1,4 literes Opel Ecotec motor, az autó belső terét elfogadhatatlanul szűkössé tevő nagy akkumulátor-csomag és a darabos formaterv is a sietségről árulkodott. A második generációnál azonban látható, hogy igyekeztek kijavítani a hibákat.
Már a formaterven is látszik, hogy igyekeztek valami divatosabbat alkotni. A Volt továbbra sem különösebben szép, de a forma áramvonalasabb, az övvonal meredekebben dől előre, a tető íve letisztultabb – az egész összhatás mindenképp összeszedettebbnek tűnik.
A könnyedebb forma ráadásul jobb hajtásláncot takar: a benzinmotor erősebb lett – 1,4 helyett 1,5 literes, a teljesítménye pedig 84 helyett 101 lóerős. A villanymotor továbbra is 150 lovas, de az új akkumulátorral már az EPA mérései szerint is 80 kilométer, ami a korábbi 56-hoz képest egyértelmű előrelépés. A 45 kilogrammal könnyebb új modell össz-hatótávja is javult, összességében 676 km-re. Ami azonban még lényegesebb, a belső térben is több a hely, így akár már öten is elférnek a kompakt modellben. A Volt dinamikája is javult, akár 7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége viszont mindössze 157 km/h.
Bár az új Volt árát egyelőre nem ismerjük, úgy tűnik, a GM bízik benne, hogy az új Volt még kelendőbb lesz, mint az elődje. Az viszont szinte biztos, hogy Európába az Opel Ampera bukása és a Chevrolet kivonulása után nem hozzák semmilyen formában. Lehet, hogy kár érte.