Itt az első megfizethető AMG Mercedes

2015.01.13. 18:02

Ma már szinte természetes, hogy minden Mercedesből készül AMG változat, méghozzá valamilyen képtelenül erős sportmotorral. Pedig az AMG huszonegynéhány évvel ezelőtt nem csak ilyen szélsőséges tuninggal foglalkozott: az első szériás E osztályhoz például készült felfúrt hathengeres, alig néhány tucat lóerő többlettel a gyári autóhoz képest. Most újra lesznek ilyen típusváltozatok, az első, a C450 AMG Sport most mutatkozik be Detroitban.

A C osztály AMG Sport változata a V6-os csúcsmodellen alapszik: a 3 literes, ikerturbós V6-os teljesítményét a polgári modelléhez képest 34 lóerővel növelték meg, így a csúcsérték 367 lóerő lett a C400 333 lóereje helyett. Így a C450 AMG Sport szedán 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a kombi változatnak pedig kerek 5 másodpercre van szüksége ugyanehhez a mutatványhoz. A lényeg azonban nem is a teljesítmény, hisz a C400-hoz képest elenyésző a dinamikabeli különbség, hanem a hangsúlyozottan sportos körítés.

A futóművet például egy az egyben a C63-ból emelték át, így itt is sportosabb geometriával, erősebb lengőkarokkal, keményebb szilentekkel és állítható lengéscsillapítókkal találkozunk. A hétfokozatú váltó programozása is a sportosabb vezetési stílushoz igazodik, az összkerék-hajtású változatokba pedig a 4-Matic rendszernek egy olyan változata kerül, amely a nyomaték kétharmadát a hátsó tengelyre juttatja. Természetesen a fékrendszer is hatásosabb, a nagyobb féktárcsák miatt pedig 18 hüvelykes felniket kap ez a változat. Emellett a C450 optikai szempontból is igazi AMG modell: az óriási első légbeömlőket, a diffúzoros hátsó lökhárítót és a mélyre húzott kötényezést itt is megtaláljuk, akárcsak a C63-ason.

Az AMG Sport sorozatnak ez csak az első darabja, később várhatóan minden kelendőbb típussorozat – többek közt az A, az E és a GLA és a GLC osztály is – megkapja a saját AMG Sport változatát. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy az új AMG Sport modellek mennyibe kerülnek majd, de valószínű, hogy az áruk sokkal közelebb esik majd a polgári csúcsmodellekéhez, mint a V8-as AMG modellekéhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.