Santa Cruz: autó, ami mindenre jó?
Nem új elképzelés, hogy a bevált kategóriák összekutyulásából valami hasznos állítható elő. A Hyundai legújabb tanulmánya is ezt a logikát követi: fazonra olyan, mint egy raliautó, egy rövid kabinos pick-up és egy szabadidő-autó sajátos egyvelege. Egész jól néz ki, a kérdés hogy létezik-e az az igény, amelyet épp egy ilyen járművel lehet tökéletesen kielégíteni.
Az nem kétséges, hogy a Santa Cruz névre keresztelt 2+2 ajtós pick-up igazán látványos darab. A formaterv mozgalmas, de ahol kell – például az orr-részen – egyszerű és egyértelmű vonásokat visel. A motorháztető és a kerékjáratok feletti felületek kifejezetten izmos hatást kölcsönöznek a járműnek, és persze az indokolatlanul hatalmas kerekek is sokat dobnak az összképen. A neonzöld részletek talán túlzásnak is tűnnek, de nyilván szüksáég van rájuk, hogy a Detroit Motor Show közönsége egyáltalán felfigyeljen a tanulmányra, amely egyébként ugyanolyan színű, mint a világ autóinak kétharmada: ezüstmetál.
A lemezek alatt a Santa Cruz egy kutyaközönséges közepes pick-up, kétliteres, 190 lóerős turbódízel motorral, összkerék-hajtással, a gyári adat szerint 7,8 literes fogyasztással, azaz olyan adatokkal, amelyekre nemigen gerjed az amerikai közönség. Ráadásul a nagy felnik miatt valódi terepjárásra alkalmatlannak tűnik, a kabinja nem elég hosszú, hogy ki lehessen váltani vele egy személyautót, a platója pedig viszonylag rövid. Maga a gyártó is inkább afféle városi kalandjárműként definiálja, amelynél a stílus az elsődleges.
A Hyundai részéről egy ilyen tanulmány persze üzenetként is értelmezhető, hisz a koreai gyártó eddig nem próbálkozott komolyan a pick-up szegmenssel, sem Észak-Amerikában, sem másutt. Nem kizárható, hogy a közeli jövőben a koreai gyártó is elszánja magát egy saját tervezésű pick-up bemutatására, ami logikus lépés lenne, hisz egy ilyen autóval nem csak Észak-Amerikában, Kínában és Európában érhetne el sikereket a Hyundai, de olyan, kevésbé szem előtt levő piacokon is, mint Afrika, India vagy Dél-Kelet Ázsia.