Egyszerre lenyomni a BMW-t és a Teslát?
Az R8-as megjelenése óta nagyot fordult a világ, a hibridek és villanyautók jelentősége nagyságrendnyit ugrott. A BMW i8-as mellett antik leletnek tűnik az Audi sportautója, a Tesla pedig a németek technológiai fölényre épülő imidzsére jelenthet veszélyt. A Genfi Autószalonon bemutatkozó új R8-assal szándékoznak helyre tenni mindenkit.
Abban már biztosak lehetünk, hogy az Audi elhozza Genfbe az új sportautóját, de se a kinézetéről, se műszaki adatairól nem lehet sokat tudni. Ulrich Hackenberg, a cég egyik műszaki felelőse, most elárult néhány fontos részletet a Caradvice-nak. Ezek szerint az R8-as tisztán elektromos változata, amelyet sorozatgyártásra kész állapotban mutatnak meg az autószalonon, 400-500 kilométeres hatótávolságra lesz képes. A fejlesztést teljesen újra kellett gondolni, mert az első prototípusok csak 220 kilométert tudtak, árulta el Hackenberg. Bár a német autógyárak mindig hevesen tiltakoznak, amikor a Teslát konkurensként említik, a hatótáv növelésénél valószínűleg nem utolsó szempont lehetett, hogy mennyit tud a Model S: ha alul maradnak egy friss fejlesztéssel, óriási támadási felületet adnak a parádésan kommunikáló amerikai cégnek.
Az R8-as kategóriatársa, a BMW i8-as is erősen indult neki a sorozatgyártásnak, és azonnal ráharapott a technológiára éhes vevőkör. Az Audi nyilván válaszlépéssel készül a genfi bemutatón, még ha egyelőre nem is lehet tudni, hogy keverni fogják-e a benzines és elektromos hajtást, vagy a tisztán villanyos mellé egy egyszerű benzinest állítanak. A kézi váltótól Hackenberg szerint mindenesetre elbúcsúzhatunk, az R8-asban ezen túl csak dupla kuplungos automaták lesznek.
Egyértelműnek tűnik, hogy az Audi megint erődemonstrációra készül Genfben, és az új R8-asnál minden jel arra mutat, hogy látványos produkció lesz.