Zöld utat kapott a terepjáró Audi TT
A TT fazonú szabadidő-autót korábban már láthattuk tanulmányautóként, akkor még TT Offroad Concept néven futott. Most azonban kiderült, hogy a kompakt, sportos, magas ötajtós gyártásba kerül, és az is, hogy az egyszerűbben megjegyezhető TTQ nevet kapja.
A tanulmányautóba ugyan egy viszonylag komplikált hibrid hajtáslánc került, de több mint valószínű, hogy a szériamodellből benzines- és dízelváltozatok is készülnek majd. Ha megnézzük az Audi kínálatát, kiderül, hogy a Q3-as méret és használhatóság szempontjából nagyjából ugyanazt nyújtja, mint a TTQ, de az Audi úgy véli, a két típus ugyanúgy nem zavarja majd egymás eladásait, mint a BMW-nél az X3-as és az X4-es, hisz a két típus eltérő stílusából adódóan különböző vevőkört céloz.
A TTQ természetesen az egységes MQB padlólemezre épül, és az egységes VW motor- és váltópalettából válogatnak hozzá hajtásláncot, így nem csoda, hogy 2017-re ígérik a szériaváltozatot – lényegében csak a tesztelés és a gyártáselőkészítés van hátra, ami két év alatt elvégezhető. Itt kezd meglátszani a VW csoport drága műszaki egységesítésének pozitív hatása: rövidebb fejlesztési idő, és azonos befektetéssel többféle, ránézésre különböző modell kerülhet gyártásba.