Durva dízel-kombi a Volkswagentől
A Volkswagen már most leleplezi egyik tavaszi meglepetését: a GTD Variantot a Golf család egyik csúcsmodelljének szánják, amely amolyan mindenre alkalmas típusnak tűnik a gyári adatok alapján.
A Golf építőkészletből ezúttal egy olyan autót sikerült összerakni, amely egyszerre tágas és takarékos, de egyszersmind igazán gyors is. Az autó orrába a szabvány VW dízelmotor 184 lóerős és 380 Nm csúcsnyomatékú változata kerül, amellyel akár 7,9 másodperc alatt elérhető a százas tempó, a végsebesség pedig 230 km/h. Emellett egész meglepő, hogy a gyári fogyasztási adat 4,4 liter 100 kilométerre, vegyes ciklusban – persze ez utóbbi eredmény nyilván akkor jön ki, ha a motor erejét nemigen használja ki a sofőr. Ezzel együtt is figyelemre méltó, hogy sikerült összehozni a sportos dinamikát és a kivételesen alacsony fogyasztást egy olyan autóban, amely alaphelyzetben is 605 literes csomagtartót kínál.
A GTD Variantot egyébként úgy alakították ki, hogy messziről megkülönböztethető legyen a többi kombi Golftól. Új, a tervezők szándéka szerint a sportos fellépést erősítő lökhárítókat kapott, méhsejt-szerkezetű hűtőrácsot, sötétített hátsó lámpákat és nagy krómozott kipufogóvéget. A 17 hüvelykes felnik – amelyek némi felárért 18-asokra cseréltethetők – persze a nagy sebességű stabilitást is növelik, nem csak az autó fellépését, ahogy a másfél centis ültetés elsődleges célja is az autó úttartásának javítása.
![](https://kep.cdn.index.hu/1/0/761/7613/76136/7613605_a9eca9b8ec8a269a75251b3c65ac2eb8_wm.jpg)
A Golfnak ez a változata persze nem lesz olcsó: egyelőre a németországi alapárát ismerjük, ami 31 975 euró, átszámítva közel tízmillió forint lesz. A GTD Variant már rendelhető is, szállítani viszont csak a hivatalos világpremier után fogják, amelyre a Genfi Autószalonon kerülhet sor március elején.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)