A Hyundai lemond a sportkocsikról?
A Hyundai brit importőrének igazgatója beszélt a cég sportos modellekre vonatkozó terveiről. Úgy tűnik, tanultak a Veloster bukásából, mert a sportkocsikat a jövőben kerülni próbálják.
„Új sportkocsit piacra dobni túl nagy kockázatot jelent” - mondta Allan Rushford, majd hozzátette, most inkább a rali-világbajnoki szereplésre építik a cég arculatának formálását. Ennek kapcsán a jövőben a meglevő utcai modellek sportos változataival próbálják kiváltani a korábbi sportmodelleket. Az i30 Turbo csak az első ilyen modell, később az i20-asból és az i40-esből is várhatók kifejezetten nagy teljesítményű változatok, amelyeket a nemrég alapított N Performance részlegnél fejlesztenek.
Rushford szerint a Hyundai számára elsődleges cél, hogy ne csak racionális okokból vásárolják az autóit, de valamiféle érzelmet is kiváltsanak az autóik. Ehhez pedig a sportos, élményautózásra alkalmas modellek jelenthetik a legrövidebb utat. Ám ez nem jelenti, hogy az efféle imázsváltás gyors lehet: még a piac legjobb sportos modelljeit kínálva is eltarthat egy bő évtizedig, mire a Hyundaiban nem a könyvelő olcsó autóját látják majd a fiatalok.