Lassan újra benépesül a rali-világbajnokság mezőnye: a Volkswagen és a Hyundai után a Toyota is eldöntötte, hogy beszáll a küzdelembe, méghozzá a Yarisból épített összkerék-hajtású versenyautóval.
Tesztelés közben már láttuk a fura, ideiglenesnek tűnő szélesítésekkel megépített Yaris WRC prototípust, de a hivatalos bejelentésre eddig várni kellett. Most már gyári színekben mutatták meg a Yaris WRC-t, amelybe 300 lóerős 1,6 literes turbós négyhengeres kerül, összkerék-hajtással és a ZF-Sachstól származó hatfokozatú szekvenciális versenyváltóval. A technika tulajdonképp készen van, de az egyértelmű, hogy ez a Yaris még nincs igazán kész – legalábbis a szélesítések aerodinamikája nincs igazán kidolgozva.
Ez persze érthető is, hisz a Toyota csak 2017-ben tervezi végigcsinálni az első teljes WRC szezont, addig tesztelik, csiszolják a technikát, hogy már ütőképesen állhassanak rajthoz két év múlva. A Toyota Motorsporttól nem idegen ez a hozzáállás, annak idején az F1-ben való belépés előtt is építettek egy teszt-versenyautót, a TF-101-est, hogy megismerjék általa az alapokat. A japán gyártónak persze vannak tapasztalatai a raliban, de nem maiak: a cég 1999-ben kiszállt a világbajnokságból, és azóta kizárólag a pályaversenyzésre koncentrált az európai versenyautó-építő központ.
Az idén négy márka közt fől majd el a rali-világbajnokság sorsa: a Volkswagenen és a Hyundaion kívül a Citroën és a Ford is indít majd autókat – ehhez a mezőnyhöz csatlakozhat 2017-ben a Toyota, bár valószínűleg már jövőre elindulnak majd egy-egy futamon, teszt-jelleggel.